משחקי הזום

בזמן שהעולם ננעל, והכול עבר דרך ריבועים קטנים של מסכים,נולד מרחב חדש שלא תכננו עליו — הזום.

בזמן שהעולם ננעל,
והכול עבר דרך ריבועים קטנים של מסכים,
נולד מרחב חדש שלא תכננו עליו — הזום.

בהתחלה זה היה מוזר.
אין ריח, אין עיניים, אין תנועה.
אבל לאט לאט גילינו —
שדווקא כשאין מרחב, נוצרת הזדמנות חדשה לשחק.
שהמסך יכול להפוך למגרש.
שאם רק נשתמש בו בחוכמה – הוא יכול להפוך למרחב חם, מצחיק, ואפילו אישי.

הזום מתנהל אחרת לגמרי מפעולה רגילה.
וזה אומר שאפשר גם לשחק אחרת – לנצל את הכלים שלו לטובתנו.
לא כפשרה, אלא כבחירה.

אז אספנו כמה תרגילים ומשחקים שנולדו בדיוק שם,
ברגעים ההם שבהם כולנו ניסינו להבין איך ממשיכים להיות ביחד – גם מרחוק.

לפתוח ולהדליק 
דרך מעולה לעודד את כולם לפתוח את המסך ולהשתמש בכלי הכי פשוט שיש לזום כדי לעורר עניין. לדוגמא – המנחה אומר משפט – מי שמזדהה מדליק את המסך, הראשון יכול להגיב ולהרחיב… 

תעביר את זה הלאה
סבב תודה. הראשון שרוצה לומר תודה למישהו פותח את המסך והמיקרופון. אומר תודה לאחד המשתתפים. המשתתף שאמרו לו תודה, פותח את המצלמה והמיקרופון ומעביר הלאה את התודה. עד שזה מגיע לכולם. (את הסבב אפשר להפעיל עם שאלה/מחשבה/כל אמירה אחרת שעוברת הלאה 

הרוח נושבת
לכיוון מי שלובש היום חולצה אדומה – מי שהקריטריון מתאים לו מדליק מסך. הראשון שהדליק מגדיר את הקריטריון הבא אחרי שכולם שוב כיבו מסך

סבב מה נשמע?
עם הגבלה כלשהי (מחזיק את המתח ומסקרן בכל מפגש מחדש). רק ב5 מילים/פנטומימה/במילה אחת/כל אחד עונה באות הראשונה של השם שלו/באמצעות חפץ שנמצא לידו/בכתיבה בצאט/ טיימר  30 שניות

לך תביא
מציגים למשתתפים סדרה של חפצים שעליהם למצוא בבית, את החפצים אוספים, בזמן קצוב ומראים אותו לכולם (אפשר לחלק לחדרים/קבוצות. אתגר משותף מהרגע שהבאנו אותו) אפשר לאתגר אח"כ ולחפש קשר בין החפצים שיכתבו סיפור/ראיון וכו…

סקרים
סקרים היא דרך מסקרנת לשמור על כולם מחוברים, החל מסקר "מה נשמע" בדקה הראשונה של מפגש כדי למשש את הדופק, דרך העדפות של משתתפים בסוגיות שעולות לדיון ועד בחירה ותעדוף של פרויקטים או צעדים לפעילות. דוגמה: "הצביעו איזה פרויקט צריך לקבל תעדוף הכי גבוה" – יש כמה כלים פשוטים לשימוש גוגל פורמס/מנימנטר ועוד 

שם טוב
המנחה מסביר איך משנים את השם בזום (לחיצה על משתתפים >> שלוש נקודות לצד השם >> לחיצה על ername וכל משתתף בוחר שם לפי קריטריון שנקבע – תחביב/מאכל/נושא/תחביב

קוביה
מחליטים מראש מה אומרת כל פאה – לדוגמא משהו טוב שקרה לי/אני רוצה להגיד תודה על/יש לי תחושה ש… (ברשת יש קוביות וירטואליות ואף קוביות שניתן להקליד עליהן את השאלות)

מצא את ההבדלים
תרגיל זום לעורר קשב: אחד המשתתפים מכבה מצלמה. מחליף כמה פרטים ומדליק אותה שוב. שאר המשתתפים צריכים לגלות מה השתנה

דיון יצירתי
מבקשים מהמשתתפים לבחור מספר מ5-10. לאחר שכתבו את המספר בצאט מבקשים מהם לכתוב על נושא הפעילות משפט כמספר המילים שהם בחרו (לדוגמא מי שבחר את הספרה תשע יכתוב משפט עם 9 מילים)

אחד נגד מאה
המנחה שואל שאלות, כל מי שלא ענה נכון מכבה את המסך, האחרון שנותר עם מסך דלוק – המנצח! 

נחש מי
אחד המשתתפים מכבה את השמע, בזמן שהמשתתפים האחרים מחליטים מי הדמות שבוחרים עבורו, לאחר שבחרו הוא חוזר ויש לו 21 שאלות על מנת לגלות מי הדמות שהוא

חפש ומצא ברחבי הבית
תחרות בין קבוצות. בין יחידים, עם קשר ובלי קשר לתוכן של הפעילות:
משהואדום/אכיל/חד/רטוב/עגול/מנגן/מרעיש/מיוחד/עתיק/לבן/שחור/נוצץ/עושה טוב/מפנק/סגול/אהוב/מרגש/נדיר/עם גלגלים/קצר/צבעוני/מלוכלך/עם סיפור/נוסטלגי/צורה גאומטרית

לסיים עם מגבלה
במילה/פנטומימה/תמונה מהרשת/לכתוב בצאט מילה/חמש מילים/בחרוזים/על פי הא"ב/באות הראשונה של השם

משחק סיכום
כל המשתתפים שולחים בווטסאפ למנחה משפט סיכום על הפעילות, המנחה מקריא וכולם צריכים לנחש מי זה

הפוסט הקודם

הפוסט הבא